Vegeburger

vegeburgerNyt sitten heti alkuun tiedoksi, että tämä ei ole sitä lajia purilaisresepti, jossa sämpylät ja pihvitkin pusataan itse alusta lähtien. Kun lounasaikaan alkaa nälkä kurnia, siinä ei tee mieli ryhtyä taikinaa kohottamaan. Mutta jos haluat tehdä oikein pitkän kaavan mukaan, löydät sämpyläreseptejä täältä (porkkana-kurpitsansiemen) ja täältä (oliivi). Erilaisia vegepihvejä löytyy myös useita: lampaankääpäpihvit, linssipihvit, kikherne-porkkanapihvit, soijalindströmit, juuresraastepihvit.

Mutta takaisin asiaan. Nopeat ja mehevät vegepurilaiset ovat meidän perheen suosittua viikonloppulounasruokaa. Onnistuu tumpelommaltakin ruuanlaittajalta, koska varsinaista kokkaamista on varsin vähän.

Vegeburgerit
2:lle

Valmistusaika n. 10 min

2 täysjyväsämpylää
2 Hälsans Kök Ovo-vegetarisk Burgare -pihviä
Kavli Amerikansk dressing original -kastiketta
4 siivua tomaattia
10 siivua valkosipulisuolakurkkua
2 viipaletta kipparijuustoa
salaatinlehtiä

Kaada paistinpannulle loraus rypsiöljyä, laita levy kuumenemaan ja laita jäiset pihvit pannulle. Paista välillä käännellen, kunnes ruskettuneita ja kypsiä.

Halkaise ja paahda sämpylät. Huuhdo salaatinlehdet.

Kokoa burgerit: laita pihvit sämpylän pohjapuolen päälle ja tursota päälle kastiketta. Asettele päälle juustoviipaleet ja niiden päälle tomaatit. Tursota lisää kastiketta. Lopuksi asettele päälle suolakurkut, salaatinlehdet ja sämpylän ”kattopuoli”. Tarjoile heti.

HUOM! Pidä syödessä talouspaperia käden ulottuvilla, koska näitä ei pysty syömään sottaamatta.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s